marți, 18 septembrie 2018

Florin Iancu: 'Ca rugbist trebuie sa profiti de fiecare secunda pe care o petreci cu balonul in mana'

Ajuns in urma cu ceva mai mult de un an la Grivita, Florin Iancu inca nu a apucat sa debuteze pentru formatia noastra intr-un meci oficial.



Speram cu totii sa o faca in noul sezon si sa demonstreze tuturor ca nu degeaba are trecut in CV inclusiv numele de Steaua Bucuresti.

Jucator talentat si sigur in executii, Florin poate aduce plusul necesar de care Grivita are nevoie pentru a trece cateva obstacole extrem de dificile, fiind unul dintre tinerii de perspectiva pe care ne bazam pentru a prelua stafeta transmisa de la o generatie la alta in Parcul Copilului.

- Florine, spune-ne 2-3 cuvinte despre relatia ta cu rugbiul. Cand a inceput? Cum? Unde? De ce?

- Am inceput rugbiul la varsta de 9 ani, la Palatul Copiilor Ilfov, sub indrumarea domnului profesor Nicolae Manolache. Fratele meu mai mare practica deja de ceva timp acest sport si usor, usor am luat si eu acest microb.

- La ce cluburi ai mai evoluat pana acum si unde te-ai simtit cel mai bine?

- Pai, de la Palatul Copiilor Ilfov am trecut la Colegiul Tehnic Material Rulant, care intre timp si-a schimbat denumirea in Dinicu Golescu, iar ulterior am ajuns la Steaua, la echipa de U20. Evident, cel mai bine m-am simtit la Steaua pentru ca am castigat titlul la U20, inainte de a trece la seniori. La generatia respectiva am jucat alaturi de Damian Ispas, Mihai Melnicov si Catalin Becheanu, jucatori cu care am ajuns sa impart vestiarul si acum la Grivita.

- Cand si cum ai ajuns la Grivita? Cum ti se pare atmosfera? Cum te-au primit baietii?

- La Grivita am ajuns gratie domnului Florin Oprisor (n.r. - flankerul echipei noastre) care m-a chemat sa ma vada lumea la un joc-scoala cu echipa U20 a celor de la Dinicu Golescu. Atmosfera este foarte frumoasa si de aceea am si continuat sa vin. Baietii sunt tot timpul cu zambetul pe buze, pozitivi si concentrati pe ceea ce au de facut.

- Sezonul trecut ai fost doar in anturajul echipei pentru a te obisnui cu atmosfera. Crezi ca in acest sezon vei putea sa si joci?

- Sincer, ard de nerabdare sa joc, sa pot sa fiu mai aproape de baieti si sa simt emotiile meciului. De aceea te apuci de rugby, pentru meciuri.

- Ai devenit de curand tata. Cum poate un tanar sa se imparta intre viata profesionala, cariera de sportiv si activitatea de cap de familie? Simtiti anumite frustrari cand stii ca alti tineri de aceeasi varsta pierd timpul prin cluburi sau in oras?

- Am invatat ca trebuie sa acorzi cate putina atentie fiecarui detaliu. Pe plan profesional ma implic cat trebuie ca sa fiu multumit. Pe plan sportiv, trebuie sa profiti de fiecare secunda pe care o petreci cu balonul in mana. Pe mine rugbiul ma linisteste si ma face sa fiu mai calculat. Iar in familie, sunt mandru sa spun ca am o sotie foarte intelegatoare si un baietel cu foarte multa energie pe care trebuie sa si-o consume cu mine. Despre iesit in oras, nu stiu ce sa spun. In mod sigur nu este vorba de frustrare.

- Esti cunoscut ca un foarte bun jucator la numarul 9 si numarul 10, care este postul tau favorit? Demi sau uvertura?

- Asta este o intrebare capcana pentru ca ambele posturi imi sunt foarte dragi. Dar tinand cont de faptul ca in ultimii ani am jucat aproape numai numar 9, as zice ca postul de demi este favoritul meu.

- Cine sunt idolii tai pe plan intern? Dar pe plan international?

- Pe plan intern este simplu. Imi plac foarte mult Florin Surugiu si Valentin Calafeteanu. La nivel international as avea mai multi favoriti, dar pe primele locuri sunt Danny Cipriani si Morgan Parra.

- Cum ti se pare noul format al Diviziei Nationale? Crezi ca Grivita poate lupta pentru calificarea in play-off sau se poate implica in lupta pentru medalii?

- De cand am aflat ca jucam in Divizia Nationala, toti baietii au devenit mai seriosi si mai dornici de reusita. Nu stiu daca neaparat ne putem implica in lupta pentru medalii, dar e clar ca aceasta competitie este o mare provocare pentru noi si daca nu iti plac provocarile, nu poti sa te numesti rugbist.

- Ne batem cu Galati, Navodari si Barlad pentru trei locuri de play-off. Pe cine putem lasa in afara? Unde crezi ca se va face diferenta intre aceste echipe?

- Inca nu cunoastem foarte bine aceste echipe. Inca nu s-a jucat niciun meci asa ca nu prea stim cum si unde sta fiecare echipa la momentul actual. Dar sunt convins ca pana la ora primului meci al nostru o sa ne facem o idee clara despre ce avem de facut pentru a obtine calificarea. Obiectivul nostru este sa facem o figura frumoasa.

- Transmite un mesaj celor care ar putea sa vina si sa sustina echipa in acest sezon. De ce Grivita?

- Nu stiu daca sunt eu persoana potrivita pentru asa ceva. Pana la urma abia daca am un an de Grivita. Ce sa zic? Suntem o mana de oameni care practicam acest sport din pasiune si avem nevoie de sustinere tuturor pentru a crea continuitate la acest club cu un trecut istoric.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu