miercuri, 19 septembrie 2018

Catalin Becheanu: 'La Grivita, jucatorii tineri sunt apreciati si ajutati sa se dezvolte'

La o varsta inca frageda, Catalin Becheanu, unul dintre tinerii de perspectiva ai Grivitei, arata o maturitate iesita din comun.



Acest aspect l-a ajutat sa se integreze foarte bine la o echipa la care a bifat deja primele minute jucate in sezonul precedent.

Urmeaza pentru el provocarea carierei, respectiv un sezon in care sa confirme ca are calitatile necesare pentru a prelua stafeta de la vechea garda a Grivitei. Prestatiile lui de la antrenamente ne dau incredere ca va fi unul dintre stalpii noii generatii, iar atitudinea lui ne arata ca Becheanu poate fi una dintre cartile castigatoare ale noului sezon.

- Cata, spune-ne 2-3 cuvinte despre relatia ta cu rugbiul. Cand a inceput? Cum? Unde? De ce?

- Relatia mea cu rugbiul a inceput pe la varsta de 9 ani, cand cei de la RC Flamingo veneau prin scoli pentru a prezenta acest sport si pentru a recruta copii. Antrenorul care a venit ne-a prezentat o serie de exercitii cu balonul oval care m-au impresionat si m-au facut sa imi spun 'vreau si eu sa pot sa fac asa ceva'.

- Ai trecuta Steaua in CV. Care este cel mai placut moment petrecut in Ghencea? De ce nu ai continuat la ei?

- Intr-adevar, am reusit sa trec Steaua in CV-ul meu ca jucator. Cel mai placut moment a fost castigarea finalei U20 din sezonul 2015-2016. Desi consider ca jocul meu nu a fost la cel mai inalt nivel, a fost, totusi, prima mea finala jucata si castigata la juniori. Din pacate nu am reusit sa continui la Steaua pentru ca in sezonul urmator echipa de U20 s-a desfiintat, din lipsa de jucatori. Acest lucru m-a facut sa stau pe bara aproximativ doi ani.

- Esti specializat ca demi sau ai mai evoluat si pe alte posturi?

- Pot spune ca sunt crescut ca demi, insa consider ca mai am multe de invatat si am nevoie de meciuri pentru a ma dezvolta in continuare.

- Cum ai ajuns la Grivita si cum ti se pare atmosfera pana acum?

- Am ajuns la Grivita la chemarea bunului meu prieten si coechipier inca de la nivel de copii, Andrei Mitrea. Am acceptat invitatia lui pentru ca imi doresc sa fiu iar pe teren. Atmosfera pana acum mi se pare una deschisa si de familie. Colectivul m-a primit bine. Baietii m-au incurajat si m-au ajutat sa ma integrez in atmosfera de familie de la aceasta echipa de traditie a rugbiului romanesc.

- Cat conteaza faptul ca ai alaturi jucatori langa care ai mai evoluat?

- Conteaza foarte mult pentru mine ca am alaturi jucatori langa care am mai evoluat. Mi-a fost mai usor sa-mi pun ghetele in picioare vazand ca la Grivita jucatorii tineri sunt apreciati si ajutati sa se dezvolte.

- Cat de greu iti este sa intri pe teren stiind ca esti unul dintre cei mai maruntei jucatori?

- Sincer, nu imi este greu sa intru pe teren in ciuda fizicului. Imi place sa cred ca am un fizic potrivit pentru un jucator de numar 9, desi deseori fizicul meu a cantarit mult in defavoarea mea in trecut.

- Ce iti trece prin cap cand stii ca vei avea de infruntat jucatori care poate au de aproape doua ori greutatea ta?

- Am invatat din relatia mea cu rugbiul ca nu fizicul conteaza cel mai mult, ci gandirea limpede si deciziile luate rapid. Am auzit foarte des de la antrenori o vorba mare: 'Rugbiul nu se joaca doar cu fizicul, se joaca si cu capul'. Asta imi oferea mereu incredere si entuziasm pentru a intra pe teren.

- Cine crezi ca este cel mai bun demi din lume la ora actuala? Dar cel mai bun demi din istorie?

- Imi este foarte greu sa aleg intre Ben Youngs si Aaron Smith. Dar cum sunt un fan All Blacks, as inclina balanta spre cel din urma. Pentru mine cel mai bun demi din istorie este idolul meu, Piri Weepu.

- Grivita joaca impotriva echipelor din Navodari, Galati si Barlad. Crezi ca ne putem bate pentru calificarea in play-off-ul Diviziei Nationale?

- Cred ca putem mai mult decat sa ne batem pentru calificarea in play-off. Eu chiar sper ca in acest sezon sa castig primul meu titlu de campion la seniori. Imi permit sa fac aceasta afirmatie dupa pregatirea inceputa in vara alaturi de jucatorii experimentati ai Grivitei. Atmosfera este de asa natura incat chiar imi doresc sa castig alaturi de ei primul meu titlu la seniori. Cu tot respectul pentru jucatorii echipelor adverse, as spune ca nu conteaza numele echipelor cu care jucam, atata timp cat noi vom lupta pentru victorie in fiecare meci.

- Ce mesaj ai transmite celor care pot sa vina si sa sustina echipa. De ce Grivita?

- Fiti alaturi de Niste Baieti care joaca rugby din placere si care sunt determinati sa produca surpriza sezonului. Hai Grivita!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu