luni, 1 octombrie 2018

Marius Mamoc: 'Daca ramanem la fel de seriosi, Grivita poate trece de echipe mai experimentate'

Am intrat, macar teoretic, in Saptamana Mare, saptamana primului meci pe care Grivita il joaca in Divizia Nationala.



Din acest motiv am decis ca este momentul sa scoatem la inaintare armele grele, sa etalam atuurile pe care ne bazam in incercarea noastra de a da peste cap calculele hartiei.

Si incepem cu Marius Mamoc, tipul de jucator, centru, a carui fotografie ar trebui sa fie atasata in dreptul mesajului 'Pe aici nu se trece'. Iar pana sa il urmariti pe Marius la lucru va invitam sa cititi ce a avut sa ne transmita cu doar cateva zile inainte de startul campionatului.

- Marius, triplu campion al Diviziei A cu Grivita. Te gandeai la un asemenea parcurs cand te-ai alaturat echipei? Cum ti s-au parut acesti ani?

- Da, este o performanta chiar si pentru Divizia A sa iei trei campionate la rand. O realizare mai mult sufleteasca. Sincer, au fost unele momente de cumpana cand am vrut sa renunt dupa niste meciuri si dupa ce am vazut o atitudine mai putin corecta a unor colegi fata de alti colegi care chiar se pregateau si isi doreau sa obtina cat mai multe pe teren. Dar gratie unor prieteni, a caracterului lor si la rugamintile lor, m-am intors pe teren si impreuna cu ceilalti baieti am reusit sa aducem niste trofee frumoase clubului.

- Esti in continuare unul dintre oamenii de baza ai echipei. Cum te simti sa stii ca esti unul dintre lideri? Ce te mai motiveaza sa-ti asumi rolul de locomotiva?

- Lider poate doar prin felul cum ma pregatesc si cum abordez meciurile. Aceste aspecte reprezinta un reflex al perioadei petrecute la cluburile mai mari unde s-a jucat totusi un rugby la un nivel mai mare, la un nivel profesionist. Nivelul respectiv impunea o anumita atitudine si dorinta. Gratie acelei perioade am ramas un fel de competitor caruia nu-i place sa piarda si care incearca sa dea totul acolo, pe iarba.

- Desi ai ajuns la 34 de ani, te mentii in continuare intr-o forma foarte buna. Care este secretul? Cat de mult muncesti fizic in fiecare zi?

- Din acest punct de vedere pot sa spun ca sunt un norocos. In principiu, toata lumea poate fi cu pregatirea fizica la un nivel cat mai ridicat. Insa fiecare are prioritatile lui, probleme, familii, etc. Sunt elemente pe care te focusezi mai mult si te impiedica sa ajungi la o stare fizica foarte buna. Eu ma pot pronunta ca un fixist care isi impune sa fie la zi cu pregatirea fizica si voi spune ca ambitia si dorinta ma imping sa fiu in permanenta intr-o forma buna.

- Te-ar mai tenta un transfer la o echipa din prima liga?

- La varsta mea nu mai vreau sa risc niste accidentari grele si inutile, mai ales ca nici material nu prea se merita. Cum spuneam si mai devreme, sanatatea si familia sunt prioritare. Dupa aceea vine restul.

- Din vara s-au alaturat multi tineri echipei. Cum i-ai simtit pana acum? Crezi ca vor aduce un plus?

- Chiar imi pare rau ca vara aceasta nu am apucat sa ma pregatesc atat de mult alaturi de echipa. Am avut timpul redirectionat pe o altfel de pregatire care totusi m-a tinut in forma. Ce pot sa spun? Cred ca au venit niste baieti frumosi, cu abilitati si cu dorinta de rugby. Imi doresc sa se integreze cat mai mult si cat mai repede in echipa si sa fure meserie de la baietii mai experimentati pentru ca au langa ei multi baieti pe care ii pot prelua ca exemple, ca modele. Important e ca baietii astia mai tineri sa ceara informatii in permanenta si sa intrebe cand au nelamuriri pentru ca, in final, sa dobandeasca notiunile care sa-i ajute sa preia de la noi stafeta si sa ne inlocuiasca, usor, usor.

- Cum ti s-a parut pregatirea efectuata in ultimele doua luni? Cat de mult crezi ca ne va ajuta in Divizia Nationala?

- Noi am avut noroc si trebuie sa-i multumim unui nebun ca Sabin Vasilescu. El iubeste rugbiul si emblema Grivita atat de mult incat s-a implicat extraordinar, cu toate resursele, dorinta si experienta acumulate la nivel inalt. Toate astea sunt un mare plus pentru echipa, dar trebuie sa intelegem ca in final totul depinde de jucatori. Daca jucatorii nu au atitudinea potrivita, tot ce s-a facut pana acum este egal cu zero.

- Ne batem cu Galati, Navodari si Barlad pentru trei locuri de play-off. Avem sanse sa intram intre primele sase echipe din DNS? Ne putem bate la medalii?

- Nu sunt un medium, dar daca ne pregatim si suntem in continuare cel putin la fel de seriosi ca pana acum, putem face o surpriza placuta si putem trece de echipe mai experimentate si care au mai multe meciuri jucate la nivel de DNS.

- Pe cine ai vedea castigatoarea competitiei?

- O sa se mire lumea dar, cu toate ca joc rugby si am jucat la un nivel si mai mare, eu nu prea ma uit la meciuri, nu sunt la curent cu ce se intampla la alte echipe, nu urmaresc transferuri, etc. Eu merg la Grivita si imi fac treaba acolo. Asa ca nu pot sa dau un pronostic in legatura cu castigatoarea DNS-ului pentru ca nu cunosc loturile echipelor.

- Cat timp ti-ai mai propus sa joci rugby? Pe la ce varsta te vezi retras din activitate? 

- Sincer, eu nu m-as retrage niciodata din sport. Este o placere, un hobby, un mod de viata. Dar, odata cu varsta, nivelul performantei scade. Chiar daca mintea este indoctrinata cu dorinta si vointa, capacitatea fizica scade. Nu avem ce face. Trebuie sa ne adaptam timpului si puterii. Insa eu sper sa ajung precum cei de la echipele de oldboys care sunt modele de urmat.

- Transmite un mesaj celor care ar putea sa vina si sa sustina echipa. De ce Grivita?

- In primul rand, pentru cei care sustin jucatorii, clubul Grivita si spectacolul in sine le-as transmite sa vina in numar cat mai mare la meciuri pentru atmosfera frumoasa care exista si pentru partidele care in mod sigur vor fi niste meciuri placute. De asemenea, as vrea sa vina cat mai multa lume la meciuri pentru prieteniile care se leaga in jurul acestui fenomen numit rugby.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu