miercuri, 17 aprilie 2024

Pasiunea pentru rugby naste energii nebanuite: Stefan Patrascu - Antrenor, antrenor, jucator

Stefan Patrascu, uvertura Grivitei, implineste chiar joi, 18 aprilie, 34 de ani si, in ciuda tuturor dificultatilor si a obligatiilor, continua sa fie un stalp extrem de important pentru a doua sa familie, Familia Grivita.

Desi nu are foarte multi ani petrecuti in Parcul Copilului, Stefan Patrascu poate sa spuna ca, deja, le-a facut pe toate. Sau macar pe aproape toate. A castigat meciuri, a marcat puncte, a crescut copii pe langa el si, nu in ultimul rand, si-a umplut camara cu sticle de vin, premii acordate jucatorilor care fura privirea, care sunt desemnati MVP-ul unui meci.

De ceva timp, Stefan a inceput sa dedice fiecare minut posibil si fiecare strop de energie proiectului RC GRIVITA KIDS, proiect prin care gruparea din Parcul Copilului incearca sa-si revitalizeze centrul de copii si juniori, dupa ce a pierdut generatii intregi in ultimii ani, dintr-un motiv sau altul.

Am fost curios sa aflu motivul care l-a impins sa accepte posibilitatea de a se implica in proiectul RC GRIVITA KIDS, in conditiile in care are acasa copii de crescut si familie de intretinut, iar raspunsul a fost dezarmant: "E simplu, Cristi. Pasiunea pentru sport, in general, si pentru rugby, in special. Nu a fost nevoie sa ma convinga cineva anume. Propunerea primita m-a incantat instant. Plus ca imi place sa lucrez cu copiii, tinand cont ca am si eu doi acasa".

Weekendul trecut, Stefan Patrascu a fost prezent la o actiune sportiva desfasurata in Complexul Sportiv din Ghencea, actiune la care au participat si grupele de copii ale Grivitei. Iar antrenorul-jucator, sau jucatorul-antrenor, cum doriti sa-i spuneti, s-a declarat incantat de modul in care s-au prezentat copiii Grivitei, mai ales ca acestia sunt inca la inceput de drum.

"A fost o miscare foarte distractiva si, totodata, benefica pentru toti copiii. Am avut ocazia sa vedem nivelul la care se prezinta copiii nostri si, tinand cont de faptul ca suntem incepatori, doar vreo sapte luni de activitate, putem spune ca micutii s-au miscat extraordinar de bine", a fost concluzia trasa de Stefan Patrascu.

Evenimentul a avut o insemnatate aparte pentru cel cunoscut in lumea rugbiului drept "Oake", in conditiile in care acesta a revenit pe terenul unde si-a petrecut o mare parte din activitate. De altfel, Stefan Patrascu recunoaste ca "pentru mine, Ghencea a fost, multi ani, a doua mea casa. Am adunat o multime de amintiri la Steaua, iar posibilitatea de a reveni in Ghencea ca antrenor de copii a fost ceva special".

Stefan Patrascu sustine ca RC GRIVITA KIDS se bucura, la momentul actual, de prezenta a circa 45 de copii, de diferite varste, si este convins ca proiectul se poate dezvolta. De altfel, are un mesaj special pentru cei care isi pot incuraja copiii sa invete, in Parcul Copilului, tainele sportului cu balonul oval: "Mi-as dori ca un numar cat mai mare de parinti sa-si aduca micutii sa faca rugby la Grivita. Va invit sa faceti parte din familia noastra numeroasa si frumoasa, Familia Grivita".

Si, desi in general cand vorbim despre rugby vorbim despre un sport subnutrit, care ar avea nevoie de finantari mult mai consistente, Stefan Patrascu este decis sa-si directioneze si el cei doi copii catre rugby: "Cum spuneam, am si eu doi copii acasa si poate si de aici imi place sa lucrez cu copiii, nu mi se pare greu deloc sa lucrezi cu copiii. Da, imi doresc sa-i vad si pe copiii mei pe teren, chiar si in conditiile existente. Stiu ca in rugbiul romanesc sunt multe probleme financiare, dar acest sport te dezvolta intr-un mod deosebit".

Si pentru a lamuri misterul titlului, trebuie sa precizez ca nu este gresit deloc cand spun "Stefan Patrascu - antrenor, antrenor, jucator". Pentru ca, pe langa implicarea la grupele de copii, Stefan Patrascu face parte, tot ca antrenor, si din staff-ul echipei de seniori si, mai mult, chiar accepta sa intre si pe teren pentru Rugby Club Grivita, pentru a-i ajuta pe foarte tinerii componenti ai echipei de seniori a Grivitei din postura de jucator. De altfel, acest lucru s-a intamplat si in prima etapa a noului sezon, la duelul dintre Rugby Club Grivita si Stiinta Petrosani, meci incheiat la egalitate, 17-17. Stefan Patrascu a intrat pe teren in ultimul sfert de ora al confruntarii de pe Parcul Copilului si a fost chiar la un pas sa dea lovitura, tentativa lui de dropgol, din ultimul minut al confruntarii, trecand de putin pe langa butul advers.

Stiam ca Stefan Patrascu a fost sacait de diferite probleme medicale in ultimii ani, astfel orice reaparitie a lui "Oache" in formula de joc reprezinta o surpriza placuta. Insa cumva ma asteptam sa-mi spuna ca "imi este destul de greu sa mai intru pe teren, dar imi este mult mai greu sa imbratisez ideea de a ma retrage. Cand exista pasiune, nu poti renunta usor la ideea de a fi jucator activ. Asa ca, cand este nevoie, macar 10 minute, un sfert de ora, inca simt ca mai pot sa imi ajut colegii".

"Oache" are numai cuvinte de lauda la adresa celor care alcatuiesc echipa de seniori a Grivitei in acest sezon si este convins ca gruparea din Parcul Copilului poate obtine rezultate extraordinare: "Din punctul meu de vedere, avem un lot foarte talentat, alcatuit in mare parte din jucatori tineri si care sunt convins ca pot creste frumos impreuna. Eu zic ca putem spera chiar la ideea de a juca finala Diviziei Nationale de Seniori sau, ma rog, de a prinde un loc pe podium. Totul depinde de noi".

Dupa o asemenea discutie nu cred ca ne mai ramane decat sa-l felicitam pe Stefan Patrascu pentru tot efortul depus in favoarea Grivitei si sa-i uram un calduros LA MULTI ANI plini de energie pe care sa o consume in slujba rugbiului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu