joi, 13 mai 2021

Catalin Neacsu, inainte de Grivita - Stiinta Petrosani: "Le spun oaspetilor nostri doar doua cuvinte - Grivita invingatoare"

Rugby Club Grivita joaca sambata, 15 mai, meciul cu Stiinta Petrosani de pe teren propriu, din etapa a V-a a Diviziei Nationale de rugby.

Duelul cu Stiinta Petrosani reprezinta, practic, intrarea Grivitei intr-o luna de foc, formatia noastra urmand sa dea piept pe rand, fara pauza intre meciuri, cu cele mai puternice echipe din competitie.

Grivita are trei victorii si o infrangere la activ, 36-25 cu CSM Suceava, 22-5 cu CSU Arad si 27-12 cu CSU Alba Iulia, respectiv 13-21 cu Rugby Club Gura Humorului. Insa, pentru Grivita greul de-abia acum incepe, sambata urmand sa vina in Parcul Copilului chiar Stiinta Petrosani, formatie care este detinatoarea titlului de campioana a Diviziei Nationale si care, intre timp, s-a mai intarit cu cativa jucatori spectaculosi precum Daniel Carpo sau Florin Ionita.

Chiar si asa, Grivita nu dezarmeaza, iar baietii sunt decisi sa-si joace sansele pana la capat. Unul dintre jucatorii de care se leaga sperantele pentru obtinerea unui rezultat pozitiv este centrul Catalin Neacsu. Revenit in rugby dupa o lunga absenta, Catalin Neacsu a reusit o dubla in deplasarea de la Alba Iulia si pare sa fie tipul de jucator care continua sa creasca de la meci la meci. 

Pana sa vedem ce surprize ne-a pregatit Catalin pentru meciul de sambata l-am provocat la o discutie amicala, iar rezultatul este cel de mai jos.

- Catalin, doua eseuri la Alba Iulia si incet, dar, sigur, ai devenit personaj important in angrenajul Grivitei. Cum a fost meciul de la Alba Iulia? Este o victorie meritata a echipei noastre?

- Partida de la Alba Iulia a fost una dificila. Baietii de la Alba Iulia si-au dorit foarte mult victoria pentru a nu-si dezamagi sustinatorii. Dupa un inceput mai timid al nostru, am reusit sa reintram in joc si, in cele din urma, sa obtinem toate punctele puse in joc. Jocul bun al echipei mi-a oferit sansa sa inscriu doua eseuri frumoase, iar victoria apartine intregii echipe.

- Au trecut patru etape din actualul sezon si suntem pe locul 3 in Divizia Nationala de Seniori. Te gandeai ca putem avea un asemenea inceput de sezon?

- Este un loc trei meritat si care reflecta munca depuse la antrenamente si pe terenul de joc. Ne mentinem in grafic pentru indeplinirea obiectivului, respectiv pentru a termina sezonul pe podium. Insa nu trebuie sa ne pierdem concentrarea. Mai este mult pana departe si greul abia acum incepe. Ne asteapta meciuri tari impotriva unor echipe foarte bune.

- Spune-ne, in cateva cuvinte, cum s-a facut trecerea ta la Grivita. Ai un CV remarcabil, de ce nu o echipa de top, eventual din Super Liga?

- Eu am decis sa revin in activitate dupa o pauza de doi ani si am ales Grivita pentru ca este o echipa emblematica a rugbiului romanesc. In urma cu doi ani, dupa ce am promovat cu Gloria Buzau in Super Liga, echipa s-a desfiintat. A fost un moment greu pentru mine, m-a descurajat si am decis sa ma retrag un timp. M-am dedicat vietii personale, m-am axat pe formarea unei cariere profesionale in afara terenului de joc. Timpul mi-a aratat, insa, ca rugbiul are un loc special in viata mea. Inca mai am multe de oferit sportului cu balonul oval. Inca nu a sosit momentul sa pun ghetele in cui definitiv.

- Cum ti s-a parut perioada petrecuta pana acum la Grivita? Cum te-au primit baietii? Cum te simti stiind ca esti unul dintre cei mai experimentati jucatori din echipa?

- Atmosfera de la echipa Grivita este una excelenta. Avem un inceput de sezon foarte bun, am castigat trei meciuri din patru. Am fost primit de colegi cu respect si cu apreciere, iar aceste lucruri ma determina si pe mine sa dau tot ce pot pe teren. Imi doresc ca prin experienta mea sa aduc un plus de valoare si sa ajut echipa. Imi doresc sa progresam impreuna de la un meci la altul.

- Descrie-ne parcursul pe care l-ai avut pana acum in rugby. Care sunt cele mai placute amintiri? Care a fost cel mai dificil moment? Care crezi ca sunt punctele tale forte? Cum te motivezi inaintea unui meci? Ai vreun ritual anume? Vreo superstitie?

- Tatal meu a fost rugbist, deci pot spune ca m-am nascut cu balonul oval in brate. Am inceput sa ma formez ca sportiv de la varsta de 10 ani, in Italia, jucand pentru clubul Asti Rugby. La 14 ani, familia mea a revenit in Romania, iar eu am evoluat un sezon pentru Metrorex Bucuresti. M-am transferat apoi la Steaua, unde am jucat pana am ajuns la nivel de seniori, moment in care am plecat in Franta, la Lourdes. Din ratiuni de ordin personal a trebuit sa revin in Romania si am continuat alaturi de echipa mare a Stelei. Am jucat cu Steaua finala Cupei Romaniei din 2017, de la Iasi. Am jucat si la Dinamo, la Gloria Buzau, iar continuarea deja se stie. Cele mai frumoase amintiri pe care le am se concretizeaza in cele patru medalii de campion nationala, dar si selectiile ca "stejar" de la echipa nationala.

- Urmeaza meciul cu Stiinta Petrosani, cel mai greu de pana acum. La ce sa ne asteptam? Putem emite pretentii la victorie?

- Meciul cu Stiinta Petrosani, de sambata, o sa fie unul special pentru ca ii avem ca adversari pe campionii Diviziei Nationale. Ne pregatim sa oferim un meci frumos sustinatorilor nostri si, de ce nu, sa bifam a patra victorie din acest sezon.

- Ai ocazia sa te reintalnesti cu cativa jucatori care ti-au fost coechipieri, cum ar fi Razvan Barbu, cu care ai fost coleg la nationala de rugby sevens. Ai un mesaj special pentru el? Ai vrea sa-i lansezi o provocare?

- Intr-adevar, meciul cu Stiinta Petrosani reprezinta o provocare si mai mare pentru mine deoarece ii voi avea drept adversari pe multi dintre fostii coechipieri de la echipa nationala, dar si de la Steaua ori Dinamo. Le doresc tuturor sa facem un meci bun si sa nu existe accidentari. Si as vrea sa le spun oaspetilor nostri doua cuvinte - Grivita invingatoare!

- La ce sa ne asteptam, in continuare, de la Catalin Neacsu? Vizezi un eventual transfer in Super Liga, poate o plecare in strainatate sau mai degraba ai miza pe o perioada mai lunga petrecuta in tricoul Grivitei?

- Departe de mine gandul unei plecari de aici in viitorul apropiat. Vreau sa joc pentru Grivita si sa am evolutii cat mai multe si cat mai bune. Cum spuneam, imi doresc sa cresc de la meci la meci si sa ma apropii de potentialul maxim pe care stiu ca il am. Vreau sa-mi ajut echipa sa-si atinga obiectivele propuse. Este o echipa la care ma simt bine, respectat si apreciat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu