vineri, 4 octombrie 2019

Crescut in Africa de Sud, Andrei Homiuc are o poveste interesanta de viata si a devenit rapid una dintre revelatiile Grivitei

Rugby Club Grivita a debutat cu dreptul in noul sezon, 33-7 cu Rugby Club Gura Humorului, si se pregateste de un meci greu, in deplasare, cu CSM Suceava, partida care va avea loc sambata, de la ora 10.00.



Demi-ul Andrei Homiuc a fost unul dintre cei mai buni jucatori de pe teren in prima etapa si este unul dintre jucatorii de care se leaga sperantele noastre pentru un nou rezultat bun si in deplasarea de la Suceava.

Iar in avanpremiera partidei de maine va invitam sa rasfoiti un scurt interviu cu jucatorul care si-a trecut deja in cont 11 puncte inscrise pentru echipa noastra, reusind un eseu si trei transformari in prima etapa.

- Andrei, primul meci la Grivita si primele puncte inscrise. Cum ti s-a parut meciul cu baietii de la Gura Humorului? Cum te-ai simtit pe teren?

- Primele 20 de minute au fost mai dificile si a trebuit sa ne aparam foarte bine in 22-ul nostru, dar dupa doua faze de structura am reusit sa inscriem primele doua eseuri. Am simtit increderea si devotamentul colegilor mei si astfel am reusit sa-mi fac si eu jocul.

- Cum de ai venit la o echipa precum Grivita, mai ales ca stiu ca ai in palmares si formatii mai bine cotate la momentul actual?

- Din cauza unei situatii neplacute petrecute la clubul CSM Bucuresti am ales sa ma alatur clubului Grivita pentru istoria bogata in rugbiul national, dar si international.

- De altfel, ca sa te cunoasca lumea si mai bine, as vrea sa te prezinti un pic. Cand, unde si cum ai inceput rugby? Pe unde ai mai evoluat? Realizari?

- Primul antrenament pe care l-am avut a fost la Panther’s Rugby Club in Johannesburg, la varsta de doar 9 ani. Fiind incurajat de tatal meu chiar din prima zi, am ajuns sa practic rugbiul la acest club timp de cinci ani. O data cu inscrierea la Liceul Militar Parktown Boys’ High School m-am alaturat echipelor liceului, dar si clubului particular Jeppe Quandom Rugby Club unde am jucat timp de trei ani, mereu pe acelasi post, mijlocas la gramada. Dupa mutarea in Romania am practicat rugbiul la CSM Bucuresti, apoi la Tomitanii Constanta timp de doua sezoane, iar in vara anului 2018 am avut onoarea sa reprezint Romania U20 la Rugby Trophy.

- Stim ca ai crescut in Africa de Sud. Ce poti sa ne spui despre perioada petrecuta acolo? Care sunt diferentele si asemanarile fata de rugbiul din Romania?

- Din cauza situatiei sociale si a diferentelor culturale, in Africa de Sud nu este usor sa cresti si este imposibil sa te simti in siguranta. Zilele trec greu, strazile le treci cu ingrijorare, iar simpla decizie de a iesi la o plimbare poate avea mari consecinte. Cu toate acestea, niciun sentiment negativ nu se transmite catre pasiunea si dragostea de a privi sau juca sportul national, rugby. Comparand Africa de Sud si Romania, pot observa acelasi devotament si aceeasi apreciere pe care rar o gasesti in tribune la alte sporturi. Diferenta este ca in Africa de Sud sunt mult mai multe cluburi si sunt mult mai multi jucatori legitimati.

- Cum ti se pare atmosfera de la Grivita? Cum te-au primit colegii?

- Atmosfera pe care am resimtit-o la acest club este exact motivul pentru care am ales acest sport: spirit de echipa, familie si increderea pe care o avem unul in celalalt pe teren. Colegii m-au primit cu bratele deschise si m-au ajutat sa ma integrez foarte repede si sa creez prietenii ce sper sa dureze o viata.

- Vezi perioada petrecuta aici ca pe o rampa de lansare spre un club mai important?

- Momentan sunt foarte fericit cu pozitia mea si ma concentrez doar sa castigam cat mai multe meciuri din acest sezon. Imi doresc sa imi dezvolt cat mai mult calitatile cu speranta de a avea un viitor stralucit.

- Care sunt idolii tai din rugbiul intern si cel international?

- Am avut onoarea sa fiu in aceeasi echipa cu Danie Faasan si Valentin Calafeteanu si am avut sansa de a fura putina meserie de la ei. In timpul liber imi place sa le urmaresc meciurile lui Faf de Klerk si Antoine Dupont, dar cel mai mult il apreciez si respect pe Joost van der Westhuizen.

- Cum te motivezi inaintea unui meci? Ai vreun ritual anume?

- Nu am nicio rutina inainte de meci, imi place sa ascult putina muzica si sa ma concetrez la ce trebuie sa fac pentru a avea un meci satisfacator pentru echipa. Singurul lucru pe care il pot mentiona este ca, de cand eram mic, prima gheata pe care o pun este cea stanga, fiind stangaci.

- Crezi ca Grivita poate emite pretentii la un loc pe podium?

- Eu am toata increderea in echipa si sunt optimist ca la finalul sezonului putem prinde un loc pe podium.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu