luni, 11 martie 2024

Nicolas Dona, unul dintre tinerii de perspectiva ai Grivitei: "Jucatorul care ma inspira cel mai mult este capitanul nostru, Damian Ispas"

Confruntata deja de mult prea multi ani cu dificultati financiare si o situatie ce pare fara iesire, Rugby Club Grivita a fost obligata aproape in fiecare sezon sa se reinventeze si sa lanseze in mod constant copii pentru care clubul din Parcul Copilului sa reprezinte o rampa de lansare sau macar posibilitatea de a face sport intr-un mod organizat.


Ultimele sezoane nu au facut nota discordanta, astfel ca in cadrul echipei au aparut, constant, figuri noi. Unul dintre copiii care au prins aripi in interiorul RC Grivita este Nicolas Dona, inaintas polivalent.

Desi inca nu a implinit 20 de ani, Nicolas Dona a devenit deja un consacrat al Grivitei, intrand in al treilea sezon petrecut alaturi de gruparea din Parcul Copilului. Iar cum ambitia ii este depasita doar de potential, Nicolas Dona poate fi tipul de jucator care, pus in valoare in mod corespunzator, ajunge sa devina o personalitate marcanta in orice vestiar.

Am stat de vorba cu tanarul rugbist al Grivitei, inainte de startul noului sezon, iar ce a iesit va invit sa cititi in randurile de mai jos:

- Nicolas, inca nu ai implinit 20 de ani si totusi am putea spune ca deja devii, incet, dar sigur, un veteran al Grivitei. Spune-ne cand ai ajuns pentru prima data in Parcul Copilului? Cum s-a facut trecerea ta la Grivita?

- La inceputul anului 2022, cand jucam la Dinicu Golescu, domnul antrenor Andrei Borz antrena in paralel și la echipa de seniori Grivita. Acesta mi-a propus sa vin la un antrenament al lor. Mi-a plăcut foarte mult colectivul, atmosfera, si asa am ramas alaturi de baieti. 

- Spune-ne, in cateva cuvinte, cum a decurs viata ta de rugbist pana acum. Cand ai inceput sa practici acest sport? Unde? Cine si ce te-a atras catre acest sport? Pe la ce echipe ai trecut pana acum? 

- Cand aveam varsta de 8 ani, am inceput rugbiul la Steaua. Acolo antrenor era Corneliu Octavian, Nea Lulus, primul meu antrenor. Am avut un avantaj, daca pot spune asa, pentru ca rugbiul era o obisnuinta in familia mea. Atat tatal meu, cat si fratele meu mai mare au practicat rugby, lucru ce m-a impins sa aleg si eu acest sport. Pana in prezent, am activat la nivel de juniorat la Steaua-Dinicu Golescu si Pantelimon-CT Dinicu Golescu, iar la nivel de seniori, evident, la RC Grivita. 

- Anul trecut ai avut ocazia sa infrunti cativa jucatori de top in Liga Nationala. Cum te-ai simtit? Cum ti s-a parut parcursul echipei? Putea Grivita sa obtina mai mult decat locul 11?

- Intr-adevar, diferenta am resimtit-o, fiind una destul de mare fata de echipele de sus, dar faptul ca am avut ocazia sa evoluam împotriva unor echipe cu pretentii si conditii ne-a ambitionat sa ne dorim mai mult, mult mai mult. Personal, meciurile impotriva echipelor mari m-au ajutat sa ma dezvolt, zic eu, sa ma transform intr-un jucator mai matur, sa-mi pot ridica nivelul. Intotdeauna este loc si de mai bine, vizavi de locul pe care am terminat competitia, dar important este sa ramanem uniti si sa ne pregatim mult mai bine pentru noul sezon. 

- Anul acesta revenim la sistemul cu doua divizii. Ti se pare mai ok asa? Ti se pare mai ok ideea ca ne confruntam doar cu echipe de nivel apropiat?

- Sistemul cu doua ligi mi se pare unul mai bun pentru ca ne confera sansa de a creste individual si ca echipa, diferenta dintre echipe fiind una mai mica.

- Ce obiectiv ar trebui sa-si impuna Grivita pentru noul sezon? Se poate bate pentru podiumul Diviziei Nationale?

- Cred ca avem sanse sa prindem unul dintre primele trei locuri, sa prindem o clasare pe podium, chiar daca lotul este unul tanar si neexperimentat. Avem, totusi, si jucatori care au jucat la nivel inalt sau joaca de mult timp la echipa, "batranii", cum ii alintam noi, dar sunt niste baieti extraordinari si care ne ajuta sa ne dezvoltam, sa crestem pe langa ei. Trebuie sa ne antrenam fizic constant, sa ne dezvoltam ca grup. Grivita poate fi clubul unde tinerii se pot dezvolta intr-un mediu bun si pot spera la o mutare catre o echipa de top.

- Tu ce planuri ai in cariera de rugbist? Tinzi spre un transfer la o echipa mai bine cotata, gen Steaua sau Dinamo? 

- Pe plan personal, deocamdata doar vreau sa ma antrenez constant, sa ma bucur de rugby si sa ma dezvolt in continuare la Grivita. Sigur, pe viitor probabil ca nu as refuza o eventuala mutare la o echipa din TOP 4 Romania, daca apare vreo oferta sau discutie, dar mai este pana acolo. Imi doresc ca, prin multa munca si devotament, sa ajung sa joc la cel mai inalt nivel posibil.

- Ai vreun idol in rugby? Urmaresti un jucator anume din Romania sau din strainatate?

- Sunt multi jucatori pe care ii urmaresc si imi plac, din campionatul intern si din strainatate, insa jucatorul care ma inspira cel mai mult este capitanul nostru, Damian Ispas. Chiar daca nu joaca la un nivel inalt, atitudinea si caracterul de care da dovada ne unesc si ne conduc prin cele mai grele meciuri si perioade. Pentru mine, Damian este un model de urmat.

- Urmeaza un sezon ce pare destul de lung, cu aproximativ 20 de meciuri. Cat de greu este pentru un sportiv sa se motiveze pentru atatea jocuri, mai ales pentru unul care practica rugby de placere? Tu, de exemplu, cum te motivezi inaintea unui joc sau a altuia?

- Da, o sa vina o perioada cu multe meciuri, meciuri grele, impotriva unor adversari buni, meciuri pe care trebuie sa le gestionam cat mai bine si sa ramanem uniti. Tocmai faptul ca facem rugby de placere ne uneste si ne motiveaza sa ne imbunatatim jocul. Presiunea pusa pe noi este totusi una relativ mica, asa ca putem sa ne bucuram de rugby. Eu, de exemplu, ma concentrez si ma gandesc sa fac tot timpul un meci mai bun decat cel precedent. Este important ca, chiar daca nu am intr-o zi cea mai buna evolutie, nimeni nu imi reprosează nimic ci ma motiveaza sa trec peste si sa incerc sa devin un jucator mai bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu