vineri, 22 martie 2024

Andrei Rusu, unul dintre atuurile Grivitei in noul sezon: "Sper sa castigam cat mai multe meciuri si sa le castigam intr-o maniera clara"

Revenita din cantonamentul de doua saptamani din Portugalia, unde a disputat trei meciuri de verificare cu echipe de top ale Europei, Rugby Club Grivita intra in linie dreapta cu pregatirile pentru noul sezon al Diviziei Nationale de Seniori.


Acum, revenind la lucruri serioase, sa spunem ca Rugby Club Grivita incepe sezonul pe 6 aprilie, urmand sa joace pe teren propriu, impotriva formatiei Stiinta Petrosani, intr-o reeditare a duelului pentru locul 11, de anul trecut, cand Grivita s-a impus chiar pe terenul adversarei.

Pana atunci, insa, Grivita s-a pregatit intr-un ritm antrenant in ultimele luni, in batrana baza ce ii apartine, iar perioada de pregatire ar urma sa culmineze cu un joc de verificare pe care grivitenii il disputa sambata, 23 martie, de la ora 14.00, pe Parcul Copilului, impotriva uneia dintre rivalele clasice, CSM Galati.

Cu cateva ore inainte de duelul cu CSM Galati am stat de vorba cu inaintasul Andrei Rusu, 19 ani, unul dintre ultimii jucatori intrati in marea familie a Grivitei, pentru a afla, printre altele, experienta acumulata de el pana acum in rugby sau ce l-a motivat sa dea Bulevardul Ghencea pe Piata Domenii. Ce a iesit din discutia avuta va invit sa cititi in randurile de mai jos. 

- Andrei Rusu, de la Steaua si nationala de tineret la RC Grivita. De unde aceasta decizie? Ce te-a determinat sa alegi un asemenea traseu?

- Am decis, impreuna cu familia mea, sa fac aceasta schimbare pentru ca am considerat ca astfel voi avea mai multe șanse sa joc, mai mult timp la dispozitie sa acumulez experienta de joc. Urmez si cursurile unei facultati si atunci aceasta este cea mai buna solutie sa imbin rugbiul cu studiile.

- Cum a fost trecrea la Grivita? Cum te-au primit noii colegi? Te stiai deja cu unii dintre ei?

- Am observat ca Grivita este ca o familie. Chiar daca exista o diferenta de varsta intre mine si unii dintre colegii mei, acestia m-au primit cu bratele deschise si incerc si eu sa invat cat mai multe din experienta pe care au dobandit-o ei la nivel de seniorat. Pe de alta parte, in echipa am ocazia sa fiu coleg si cu foarte multi jucatori tineri, talentati, cu care m-am intalnit la nivel de juniorat, dar si cu jucatori pe care ii cunosc de la inceputurile mele in rugby. Ma refer aici in special la Nicolas Dona si la Roberto Catescu.

- Ai recomanda si altor fosti colegi sa ti se alature la Grivita?

- Desigur. Toata lumea stie ca acest club are o istorie vasta in rugbiul romanesc si chiar daca nu se afla in cea mai buna perioada din anumite puncte de vedere, consider ca in urmatorii ani, cu multa munca si daruire, va ajunge acolo unde ii este locul, respectiv printre cele mai bune echipe din Romania.

- Consideri trecerea la Grivita o situatie de moment? Iti doresti sa revii rapid in circuitul marii performante? Sau mizezi pe ideea de a imbina rugbiul de placere cu scoala si munca?

- Consider ca trecerea la Grivita este o situatie, mai bine spus o perioada buna pentru mine. Consider aceasta miscare drept un pas spre o rampa de lansare catre un rugby de top, deoarece acest club iti ofera tot ce este necesar ca sa devii un rugbist mai bun. Normal ca orice jucator de rugby tinteste cat mai sus in cariera sa, dar momentan aceasta este cea mai buna decizie pentru mine, deoarece imi pot continua si studiile, studii care ma pot ajuta dupa incheierea carierei rugbistice.

- Cat de mult crezi ca o sa ajute echipa Grivitei experienta acumulata de tine la nivel international?

- Pana in acest moment am participat la doua campionate europene, acum doi ani in Georgia, la U18, si anul trecut, in Cehia, la U20. Da, au fost doua experiente exponentiale pentru cariera mea sportiva, deoarece este o mandrie sa iti reprezinți tara la nivel international. Aceste experiente internationale au avut parti extraordinare, dar si altele mai putin placute, dar din care am avut si voi avea multe lucruri de invatat. Ce pot sa spun? Sper sa-mi pot ajuta echipa in urmatoarele meciuri, pe care ne dorim sa le castigam si, daca se poate, sa le castigam chiar intr-o maniera clara.

- Spune-ne cateva cuvinte despre parcursul tau in rugby pana acum? Unde ai inceput? Cand? Cine te-a determinat sa alegi rugby? Pe la ce cluburi ai trecut?

- Rugbiul l-am inceput la varsta de 11 ani, la CSA Steaua, sub comanda antrenorilor Corneliu Octavian (Nea' Lulus) si Cornel Tatu, antrenori care m-au facut sa ma indragostesc de acest sport frumos. Dupa regretatul deces al domnului Octavian, domnului Tatu i s-a alaturat domnul profesor Virgil Popisteanu, care este un antrenor extraordinar ce a adus echipelor de juniori ale Stelei foarte multa valoare si trofee. In ultimii ani de juniorat am avut ocazia sa fiu antrenat de catre domn profesor Danut Dumbrava, de la care am avut multe de invatat. Acesta mi-a fost antrenor si la cele doua loturi nationale, unde mi-au folosit foarte mult informatiile primite de la dansul.

- Care sunt jucatorii tai preferati? Cine te inspira cel mai mult?

- Nu pot sa zic ca am un jucator preferat in rugby, dar printre jucatorii pe care ii admir sunt Maro Itoje, Siya Kolisi si Eben Etzebeth.

- Ne pregatim pentru startul unui nou sezon. Cum vezi acest sezon pentru Grivita? Are cele necesare pentru a spera la un loc pe podiumul Diviziei Nationale de Seniori?

- Consider ca in acest sezon Grivita poate demonstra chiar ca poate revenii in rugbiul de top din Romania. Cu pregatirea intensa pe care am facut-o in aceasta iarna, am incredere ca putem face o figura frumoasa si sa prindem podiumul Diviziei Nationale de Seniori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu