marți, 17 noiembrie 2020

Interviu in oglinda cu gemenii Alexandru si Silviu Mircea

Doi dintre jucatorii care au debutat in tricoul Grivitei in victoria de la Gura Humorului, 17-13, sunt fratii gemeni Alexandru si Silviu Mircea. 



Cei doi au lasat o buna impresie, in ciuda varstei inca extrem de fragede (19 ani), Silviu Mircea chiar reusind sa-si treaca numele pe lista marcatorilor.

Si pentru ca am vrut sa vedem ce ganduri au despre rugby primii frati gemeni din rugbiul romanesc care au evoluat impreuna la un Campionat European, a iesit discutia de mai jos.

- La Gura Humorului ai bifat primele minute in tricoul Grivitei. Cum a fost? Cum te-ai simtit pe teren?

Silviu Mircea: Da, este adevarat, sunt primele mele minute la seniori. Am avut emotii inaintea meciului, dar acestea au disparut din momentul in care s-a dat startul partidei. Pe teren m-am simtit foarte bine, avand in vedere ca nu mai jucasem de aproape un an. In rest, ce pot sa spun? Sunt fericit ca am reusit sa inscriu si sa imi ajut echipa.

Alexandru Mircea: Intr-adevar, au fost primele minute la Grivița dar, in acelasi timp, si primele minute la seniori. Inaintea meicului au fost ceva emotii, dar odata intrat pe teren am incercat sa-mi fac treaba cat mai bine si sa ajut echipa cat mai mult! Pe teren m-am simtit foarte bine, cu o pofta mare de joc, a fost ceva extraordinar!

- Ce te-a facut sa alegi Grivita? Cum s-a facut trecerea ta la aceasta echipa?

Silviu Mircea: Istoria si colectivul m-au facut sa aleg aceasta echipa. Vorbim despre una dintre cele mai titrate echipe de la noi din tara. Am acceptat oferta domnului Florin Oprisor de a face parte din acest grup si, in plus, a fost si dorinta mea personala de a juca la seniori.

Alexandru Mircea: Am ales Grivita pentru traditie, pentru colectiv si tot ce ofera acest club. Pe aceasta cale vreau sa-i multumim domnului Florin Oprisor pentru implicarea in concretizarea transferului nostru! Trecerea a fost una rapida, iar primele antrenamente cu echipa m-au facut sa revin cu placere la teren!

- Cum ti se pare atmosfera din sanul echipei? Cum te-au primit baietii?

Silviu Mircea: Atmosfera este foarte frumoasa. Toti cei care ne aflam aici venim cu sufletul si asta este cel mai important. Asta te face sa te simti extraordinar! Baietii m-au primit foarte bine, toti au un caracter puternic. Sunt oameni de la care ai ce sa inveti si care te ajuta sa te dezvolti personal. Le multumesc baietilor si celor din staff pentru primire si sper sa facem treaba cat mai buna impreuna.

Alexandru Mircea: La Grivita avem un grup unit, calduros si care nu se da inlaturi sa te ajute la nevoie! Tin sa le multumesc baietilor pentru primirea frumoasa! Avem o combinatie intre cei tineri si jucatorii mai experimentati care ne sunt alaturi si care ne sprijina cat pot ei de mult! Ce sa mai, sunt numai caractere frumoase la aceasta echipa! Vreau sa le multumesc si antrenorilor pentru increderea acordata.

- Spune-ne in cateva cuvinte evolutia ta in rugby de pana acum. Cand si unde te-ai apucat sa practici acest sport? Pe la ce echipe ai mai trecut?

Silviu Mircea: Am inceput sa practic acest sport la varsta de 12 ani, la Valahii Tartasesti. Am contiunat la Colegiul Tehnic Dinicu Golescu si, in mommentul de fata, fac parte si din Centrul National Olimpic pentru Tineret.

Alexandru Mircea: Aventura mea in rugby a inceput in Tartasesti, la varsta de 12 ani. De cand am facut primii pasi in rugby am simtit ca acest sport trebuie practicat. Dupa parerea mea, rugbiul, datorita valorilor pe care le are si pe care le promoveaza, este un sport unic! Am evoluat la Valahii Tartasesti si la Colegiul Tehnic Dinicu Golescu, cu echipa din urma iesind campion national de juniori in 2018!

- Care este cea mai placuta amintire din rugby de pana acum?

Silviu Mircea: Cand am castigat campionatul national la U17 a fost un moment deosebit, un moment cu adevarat special. As vrea sa mai traiesc astfel de momente.

Alexandru Mircea: Cea mai placuta amintire a fost atunci cand am iesit campion national de juniori. A fost un sentiment pe care vreau sa-l retraiesc si, daca se poate, sa-l retraiesc cat mai repede!

- Care este pozitia favorita pe teren? Unde iti place cel mai mult sa joci?

Silviu Mircea: Pozitia mea preferata este cea de aripa. Acolo ma simt cel mai bine, ma simt in largul meu.

Alexandru Mircea: Mie imi place sa am cat mai mult spatiu la dispozitie! Datorita vitezei, pe care am mostenit-o de la tata si care imi ofera un avantaj, imi place sa jonglez cu spatiile libere. Pe postul de fundas ma simt cel mai bine!

- Care este ambitia personala in rugby? Visezi sa ajungi la echipa nationala? Iti doresti sa prinzi un transfer in strainatate?

Silviu Mircea: Visul suprem este sa prind echipa nationala de seniori si sa ajung sa joc la Cupa Mondiala, dar sunt constient ca pentru asta este nevoie de foarte multa munca si este nevoie de multa ambitie. Ca si campionat, imi doresc sa joc in Franta, nici nu conteaza liga.

Alexandru Mircea: Idealul este sa joc la Cupa Mondiala! Imi doresc foarte mult sa ajung la echipa nationala de seniori, dar pentru asta trebuie multa munca, rabdare si ajutor de la Dumnezeu! Ca si campionat strain imi place foarte mult campionatul Franței, mi-as dori un transfer acolo!

- Cum este sa joci alaturi de fratele tau geaman? Te simti mai in siguranta daca il stii alaturi de tine sau este o presiune in plus?

Silviu Mircea: Cu fratele meu alaturi, pe teren, ma simt bine, imi da un plus de siguranta. Cu el ma inteleg cel mai bine, asta este clar, insa incerc sa realizez o conexiune asemanatoare si cu ceilalti colegi.

Alexandru Mircea: Intotdeauna a fost emotionanta intrarea pe teren alaturi de fratele meu. E ceva unic, special, este o binecuvantare sa joc alaturi de el! Au existat si piedici, rautati asupra noastra, dar stiu ca Dumnezeu vede si stie el ce are de facut! Cu siguranta prezenta fratelui meu alaturi de mine, pe teren, imi da un plus de siguranta!

- Cum te motivezi inaintea unui meci? Ai vreun ritual anume?

Silviu Mircea: Nu am un ritual anume. Incerc sa ma gandesc la ce am de facut pe teren si cum as putea sa fac cat mai bine ce am de facut.

Alexandru Mircea: Nu pot sa spun ca am un ritual anume. In general ma gandesc la ce am de facut pe teren si la cum as putea sa-mi ajut cat mai mult echipa. De obicei mai ascult muzica inainte de a juca intr-un meci.

- Cine este idolul tau din rugbiul romanesc? Dar din rugbiul international?

Silviu Mircea: Catalin Fercu este modelul meu din Romania, iar la nivel international il apreciez foarte mult pe jucatorul francez Teddy Thomas.

Alexandru Mircea: Idolul meu din rugbiul romanesc este Catalin Fercu, iar din afara imi place foarte mult internationalul sud-african Willie Le Roux. Iar in final as vrea sa spun ca multumim familiei noastre pentru sustinere si pentru sprijinul acordat. Doamne Ajuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu