marți, 24 mai 2022

Marian Forminte: "Nu pot decat sa ma bucur ca am ocazia, la varsta mea, sa joc impotriva unor echipe precum Steaua si Dinamo"

Rugby Club Grivita a ajuns la trei victorii din patru meciuri jucate in Liga Nationala de Rugby, dupa ce a trecut, scor 17-10, de Politehnica Iasi, intr-un meci jucat sambata, pe Stadionul Arcul de Triumf.

Sursa foto Dan Mihai
Sursa foto Dan Mihai

Ca de obicei, din linia I nu a lipsit Marian Forminte, Doctorul, dupa cum toata lumea il stie, locomotiva echipei de deja foarte multi ani incoace. 

Cum pentru Grivita urmeaza marile meciuri ale primaverii, cu Steaua si cu Dinamo, am vrut sa vad cum se simt aceste partide prin ochii unui veteran. Iar Docky, cu amabilitatea-i desavarsita, printre doua ture de lucru complicat la spitalul unde este medic chirurg si doua reprize de pregatire la teren, si-a gasit timp jumatate de ora, sau poate chiar mai mult, sa stam la o discutie care stiam ca poate sa devina fascinanta, pentru ca este, ca si pe teren, un personaj care nu menajeaza si nu crede in jumatati de masura.

Ce a iesit din discutia noastra cititi in randurile de mai jos:

- Doctore, patru meciuri pana acum, in Liga Nationala, trei victorii si o infrangere. Se putea mai mult? Putea Grivita sa obtina mai multe puncte din aceste meciuri?

- Eu zic ca puteam sa stam si mai bine, daca manageriam mai bine meciul din prima etapa, de la Navodari. Pe de alta parte, nu cred ca am mai avut rezultate atat de bune. Am invins acasa doua echipe grele, cu traditie, RC Barlad si Poli Iasi, si am castigat clar la Galati. Per total, daca tragem linie, eu zic ca e bine spre foarte bine.

- Cum ti s-a parut parcursul echipei pana acum? Crezi ca baietii au atins 100% din potential?

- Trebuie sa recunosc ca parcursul echipei a fost peste asteptarile mele. In plus, as zice chiar ca mai avem loc de crestere, de dezvoltare, deci cred ca suntem inca departe de potentialul maxim. 

- Ai marcat atat la Navodari, cat si la Galati. Ce te motiveaza sa mai intri si sa dai totul pe teren?

- Ce ma mai motiveaza? Asta e o intrebare destul de grea, pentru ca nu prea m-am gandit la acest aspect. Din contra, eu as zice ca fac ce fac de atata timp incat, daca as opri acum, nu stiu daca as fi ok psihic. Si colectivul ma motiveaza. Sunt multi baieti ok printre noi. 

- Urmeaza cele doua meciuri de foc, cu Steaua si cu Dinamo. Cum ar trebui sa abordeze Grivita cele doua partide? Ce ar trebui sa-si propuna baietii inaintea celor doua meciuri?

- Din punctul meu de vedere, cele doua meciuri sunt practic fara miza pentru noi. Trebuie sa fim realisti. Nu avem cum sa ne comparam cu niste oameni profesionisti. Trebuie luat totul ca o experienta de joc, ca o experienta de viata. Asta nu inseamna ca trebuie sa fim noncombat. Nu trebuie sa ne dam la o parte. 

- Dupa atatia ani petrecuti in ligile inferioare credeai, la varsta ta, ca mai apuci sa joci impotriva unor echipe precum Steaua si Dinamo?

- Da (n.r. - rade), nu credeam ca o sa mai apucam sa jucam asa, cu Steaua si cu Dinamo. Nu pot decat sa ma bucur ca am aceasta ocazie. 

- Cum ti se pare formatul competitiei propus de Federatia Romana de Rugby? Cat de mult crezi ca ajuta echipele mici sa infrunte formatii de top?

- Cum sa para noul format? Pai se pare ca nu au avut incotro. De ajutat? Nu stiu ce sa zic. Pot sa zic ca ne ajuta ca suntem televizati, ca jucam pe un teren foarte bun ... iar de aici poate ca cei tineri or sa fie mai bine vazuti de echipele mari. 

- Stiu ca inainte de startul campionatului s-a discutat posibilitatea unui transfer la o alta echipa. S-au vehiculat mai multe nume. Ce te-a motivat sa ramai alaturi de Grivita? Iti doresti, ca obiectiv principal, sa pasezi stafeta tinerilor care vin din urma?

- Din fericire au fost doar zvonuri (n.r. - rade). Mie imi este foarte greu sa plec din acest loc, chiar daca apar si neintelegeri intre noi. In plus, mie nu mi se pare ok sistemul acesta in care sa te duci direct la meciuri, fara sa poti face niste antrenamente impreuna cu coechipierii tai. 

- Cat de mare este diferenta dintre meciurile jucate pe Parcul Copilului si cele jucate pe Arcul de Triumf? Se motiveaza altfel un jucator cand stie ca joaca pe un stadion nou, cochet, eventual in fata camerelor de filmat?

- Da, din pacate este o diferenta enorma intre meciurile jucate pe Parcul Copilului si cele jucate pe Arcul de Triumf. In primul rand vorbim despre suprafata de joc, care pe Arcul de Triumf este asa cum trebuie sa fie. Este un teren care ar trebui sa reprezinte etalonul de normalitate, dar la noi ... mai greu. Apoi ai vestiarele care sunt ... altfel si avem, iata, si infrastructura necesara pentru a transmite meciurile in conditii optime la televizor, iar faptul ca meciurile sunt transmise la televizor poate stimula jucatorii sa dea tot ce au mai bun pe teren. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu