vineri, 7 iunie 2019

Damian Ispas, despre prezenta la lotul U23: "Meritau si alti baieti de la Grivita sa fie selectionati"

Nationala U23 a Romaniei a suferit doua infrangeri in meciurile test jucate impotriva England Counties U20.



Rezultatele au contat insa mai putin in aceste partide, jucatorii profitand la maxim de sansa de a evolua sub drapelul Romaniei si impotriva unor rugbisti proveniti dintr-o tara unde acest sport este vazut aproape ca o religie.

Pentru noi a fost o mandrie prezenta inchizatorului Damian Ispas in lotul Romaniei si am vrut sa aflam chiar de la tanarul rugbist al Grivitei cum s-a vazut din interior aceasta actiune.

- Damian, doua meciuri impotriva England Counties, unul ca rezerva si unul ca titular. Cum ti s-a parut aceasta actiune? Este cea mai importanta actiune din cariera ta?

- Da, cred ca a fost cea mai importanta actiune rugbistica la care am participat pana acum. A fost o experienta buna in special pentru ca am avut alaturi multi jucatori din Super Liga si staff-ul de la nationala mare a Romaniei, oameni de la care am avut ce sa invat in aceasta perioada.

- Cum ai primit aceasta convocare? Ce crezi ca te-a recomandat pentru a ajunge la nationala U23?

- Am primit cu bucurie aceasta convocare pentru ca este o mare mandrie sa-ti reprezinti tara. Probabil seriozitatea de care am dat dovada la echipa de club si experientele precedente de la nationalele de juniori m-au recomandat pentru a ajunge la nationala U23.

- Sperai ca vei fi selectionat din prima? Te-a afectat faptul ca ai ajuns in echipa doar pentru ca au aparut probleme de lot?

- Sincer pot spune ca imi doream si speram sa fiu selectionat, dar stiam ca e destul de greu sa fie selectionati jucatori din Divizia Nationala de Seniori. Nu m-a afectat faptul ca nu am fost convocat din prima. Am vazut acest lucru ca pe o oportunitate pentru a demonstra ca pot face fata nivelului impus si am luat totul ca pe o provocare.

- Ce poti sa ne spui despre perioada petrecuta in cantonament? Cum ti s-au parut antrenamentele?

- Perioada petrecuta in cantonament a fost una ok. A contat faptul ca pe cei mai multi dintre colegi ii cunosteam. Antrenamentele s-au bazat mai mult pe asezarea in teren si exersarea schemelor de joc pentru ca toti venim dupa un campionat lung, cu multe meciuri jucate.

- Ai lucrat cu Lynn Howells si Cosmin Ratiu. Cum ti s-au parut cei doi? Ti s-a parut ca sunt diferente mari intre pregatirea de la club si cea de la lot?

- Staff-ul, cum am mai zis, a fost de nationala mare a Romaniei si cred ca acest lucru s-a vazut din plin. Intr-un timp relativ scurt am reusit sa avem un sistem de joc si sa respectam anumite scheme. Diferenta, in mare parte, este facuta de experienta internationala pe care o are staff-ul de la nationala Romaniei, nu neaparat de pregatire si antrenamente.

- Cum ti s-au parut cele doua meciuri? Cum te-ai simtit pe teren? 

- Cred ca am intalnit cea mai buna echipa impotriva careia am jucat eu pana la aceasta varsta. Au fost doua meciuri intense si probabil ca daca eram mai atenti pe faza de aparare scoteam rezultate mai bune. Per total cred ca am avut ce invata din aceste meciuri care ne-au ajutat sa ne dam seama la ce nivel suntem pe plan international. Pe teren m-am simtit destul de bine. Am incercat sa ma bucur cat mai mult de aceste meciuri si sa-mi fac cat mai bine treaba.

- Cat de mult a contat pentru tine ca ai evoluat alaturi de jucatori din Super-Liga? Te-a motivat mult acest lucru?

- Consider ca a fost un lucru pozitiv sa joc alaturi de jucatori din Super Liga. Am reusit sa-mi ridic putin nivelul si am fost motivat sa trag mai tare in meciuri si la antrenamente. Am incercat sa demonstrez ca un jucator din DNS, cu mai putine antrenamente pe saptamana, poate sa-si faca treaba la fel de bine ca un jucator din Super Liga.

- Selectionarea la lotul U23 iti da sperante pentru un transfer la un nivel mai inalt?

- Chiar daca am fost selectionat la Romania U23 vreau sa spun ca deocamdata ma simt foarte bine la Grivita, alaturi de coechipierii mei, si nu ma gandesc la un transfer. Sunt la Grivita si asta este tot ce conteaza in acest moment.

- Cum ti s-au parut englezii? Cat de bine pregatiti ti s-au parut ei ca echipa, ca entitate?

- A contat foarte mult ca au stiut sa joace mai bine in echipa decat noi. Au fost mai uniti, iar asta s-a vazut. Unitatea a fost cel mai important factor care a facut diferenta in cele doua meciuri. In plus a contat foarte mult si calitatea individuala.

- Ai mai fi luat si alti jucatori de la Grivita alaturi de tine la lot?

- Da, cred ca mai avem baieti care meritau sa faca parte din lot, avand in vedere efortul pe care le-au depus la echipa de club si meciurile facute in acest sezon. Nu sunt eu in masura sa decid si sa dau, dar cred ca ar mai fi meritat si alti jucatori de la Grivita sa fie selectionati.

- Ce mesaj ai transmite celorlalti jucatori tineri de la Grivita? Cum i-ai motiva sa ajunga si ei intr-o asemenea situatie?

- Vreau sa le transmit colegilor mei sa nu se dea batuti pentru ca fiecare are sansa lui, mai devreme sau mai tarziu. Important este cum profiti de sansa respectiva. Impreuna trebuie sa ramanem foarte seriosi si sa ne pregatim cat mai bine la echipa de club. Chiar daca jucam in Liga a doua, nu trebuie sa ne pierdem speranta si visul de a ajunge la o selectionata a Romaniei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu