miercuri, 19 iunie 2024

Darius Gheorghe, unul dintre debutantii Grivitei din actualul sezon: "Am simtit ca aici e locul meu"

Rugby Club Grivita a incheiat, teoretic, prima parte a sezonului 2024 cu o infrangere suferita pe terenul formatiei Rugby Club Gura Humorului, 24-34, iar gruparea din Parcul Copilului ocupa locul 7 in Divizia Nationala de Seniori, la inceputul verii, pozitie oarecum sub asteptarile avute la startul sezonului.

A fost o jumatate de an sinuoasa pentru Grivita, formatia din Parcul Copilului reusind sa joace strict pe teren doar sase dintre cele noua partide pe care le-ar fi avut de disputat in primele luni ale lui 2024.

Din cauza problemelor de efectiv, Grivita a pierdut la masa verde confruntarile cu CSM Galati si CSM Constanta, in timp ce confruntarea cu CSM Suceava, de pe teren propriu, a fost amanata pentru luna septembrie, la solicitarea adversarilor.

Au fost doua victorii pentru Grivita, 24-12 la Sportul Studentesc si 25-5 la CSU Alba Iulia, un egal, 17-17 cu Stiinta Petrosani, si trei infrangeri, pe langa cele suferite la masa verde, 24-34 la Gura Humorului, 10-31 cu Politehnica Iasi si 14-29 la Rugby Club Barlad.

Returul se anunta a fi unul de foc pentru Grivita, cu 10 meciuri jucate la rand, dar grivitenii inca nu si-au pierdut speranta in a obtine o clasare mai buna la sfarsitul sezonului, decat cea actuala, in conditiile in care in toamna primim vizita a trei dintre cele patru echipe cu care ne aflam, macar teoretic, in lupta pentru podium, Rugby Club Barlad, Rugby Club Gura Humorului si CSM Galati.

Partea plina a paharului pentru prima parte a sezonului 2024 o reprezinta numarul mare de jucatori tineri care si-au facut debutul pentru gruparea din Parcul Copilului sau au decis sa continue alaturi de noi, in ciuda ofertelor primite de la echipe ce le pot oferi conditii superioare de remunerare si poate chiar pregatire.

Iar unul dintre tinerii de mare perspectiva care s-au alaturat proiectului Grivita in actualul sezon este Darius Gheorghe, un taloner de numai 20 de ani si care a acceptat sa dezvaluie, printre altele, cum s-au simtit primele meciuri jucate la seniori si ce l-a facut sa accepte posibilitatea de a evalua pentru Grivita.

Iata cateva dintre cele mai importante mesaje transmise de Darius Gheorghe:

- Intr-adevar, anul 2024 a adus si primele meciuri la seniori pentru mine, pe aceasta cale pot sa spun ca sunt bucuros ca am debutat si ca am jucat in toate meciurile. Este o onoare pentru mine sa port tricoul Grivitei. Totusi, nu pot sa spun ca sunt multumit de aceasta prima parte a sezonului, sunt de parere ca rezultatele ar fi putut fi altele pentru echipa noastra.

- Trecerea la seniori a inceput, practic, undeva in primavara anului trecut, cand am ajuns la un antrenament al echipei Grivita. Grivita a fost primul club de seniori care a fost interesat de mine. Ulterior, a fost interes pentru mine si din partea unui club de Superliga, dar nu mi-a placut ce se intampla acolo si nu am vrut sa fac pasul catre echipa respectiva. Nu pot sa zic ca m-a incurajat cineva sa iau decizia sa joc pentru Grivita, pentru ca, in general, imi iau deciziile singur. Pur si simplu, in urma timpului petrecut la club, am simtit ca aici e locul meu, cel putin pentru moment. Sunt inconjurat de niste oameni de calitate, de la care am ce sa invat. Pot, in paralel, sa-mi continui studiile si sa-mi desfasor si activitatea sportiva intr-un mediu sanatos.

- Primul meu contact cu rugbiul a fost la clubul Pantelimon, unde am ajuns la un antrenament alaturi de un prieten, la varsta de 13 ani. Pot sa zic ca m-a prins acest sport de la primul antrenament. Am simtit ca mi se potriveste. Totusi, nu am continuat la clubul din Pantelimon deoarece era departe de casa si eram destul de mic sa parcurg un drum atat de lung in mod constant. Fiindca era mai aproape de casa, am ales sa continui la CSM Bucuresti, de la under 14 pana la under 18. In urma desfintarii grupei de la CSM Bucuresti, am ajuns din nou la clubul din Pantelimon, unde am petrecut doua sezoane. Pot sa zic ca m-am simtit bine in aceasta perioada, am crescut foarte mult din punct de vedere sportiv si a fost o perioada foarte frumoasa, plina de foarte multe meciuri si multe victorii. Tin pe aceasta cale sa le multumesc tuturor antrenorilor care au contribuit la formarea mea ca jucator si ca om.

- De-a lungul activitatii mele sportive, nu pot sa ma mandresc cu foarte multe titluri sau medalii, cred ca cea mai mare realizare in urma junioratului este ca inca sunt in fenomen, si cred ca asta ar trebui sa fie scopul principal al cluburilor, CSS-urilor, LPS-urilor, etc. Sa formeze jucatori pentru a continua activitatea sportiva, si sa pregateasca tinerii pentru a da piept cu viata. Nu ar trebui sa fie totul legat de castigarea de medalii si trofee. Am vazut de-a lungul timpului multi copii medaliati an de an dar care nu au ramas in fenomen, din diverse motive. Totusi, pot sa precizez ca am reusit sa obtin o medalie de bronz la under-19 rugby in 15, medalie obtinuta dramatic, intr-un meci castigat impotriva celor de la Gura Humorului, la lovituri de departajare. Pe langa medalia de bronz de la rugby in 15, am reusit sa castig, cu echipa din Pantelimon, doua titluri consecutive de campion la Rugby 7s. Ca punct negativ nu pot sa zic ca regret vreun meci anume, dar consider ca locurile 3 si 4 nu reflecta adevarata valoare pe care a avut-o echipa din Pantelimon. Sunt ferm convins ca meritam macar un titlu de campioni. De accidentari serioase din fericire nu am avut parte totusi, am mai avut parte de cate o fractura, o disjunctie claviculara, un ochi vanat, lucruri obisnuite pentru un jucator de rugby (n.m. - rade).

- Viata la Grivita este foarte frumoasa. Uneori, am impresia ca sunt la o echipa de Espoir (under 23), cand mai lipsesc cei in varsta (n.m. - rade). Din punctul meu de vedere conteaza mult faptul ca avem un colectiv tanar, deoarece putem rezona si in alte domenii decat cel al sportului.

- Nu pot sa zic ca am un mod special in care ma motivez inainte de meci. Am multe lucruri care m-au dezamagit de-a lungul timpului si pot sa zic ca acumulez destule frustrari in viata personala, iar rugbiul, in special, si sportul, in general, reprezinta chiar modul prin care ma linistesc. Pot spune ca rugbiul chiar e un fel de terapie pentru mine. Ca orice jucator aflat la inceput de drum la nivel de seniori, ma gandesc ca e posibil sa infrunt adversari mai puternici si mai experimentati, totusi, nu ma las intimidat de asta, deoarece si la juniori mereu am jucat la grupele mai mari de varsta si intodeauna am fost printre cei mai "mici", din punct de vedere somatic, de pe teren.

- Este adevarat ca am jucat pe mai multe posturi in acest sezon. Cand eram la juniori, in mare parte din timp am jucat flanker, acolo ma simteam cel mai bine. Totusi, era nerealist sa ma astept sa continui pe postul de flanker si la seniori, deoarce nu indeplinesc calitatile fizice necesare sa joc acolo asa ca am inceput sa ma pregatesc pentru postul de taloner. Am evoluat foarte mult la tehnica specifica postului in ultima vreme, totusi, nu sunt inca la nivelul la care imi doresc si vreau sa rezolv carentele pe care le am in aceasta pauza competitionala.

- Trecerea la Grivita a fost varianta cea mai buna pentru mine, la momentul actual. Nu stiu inca daca imi doresc sa continui la un nivel mai inalt, deoarece sportul romanesc nu ofera cele mai bune conditii. Sincer sa fiu nu ma vad sa joc la un club de Superliga, ma vad sa joc, poate, mai repede, la un club din strainatate, dar ramane de vazut, in functie de oportunitatile pe care le voi avea. 

- Din punctul meu de vedere locul 7, pe care il ocupam la momentul actual, in clasamentul Diviziei Nationale de Seniori, nu reflecta valoarea noastra ca echipa, nici pe departe. Totodata, sunt de parere ca principalii vinovati in parcusul slab din acest tur suntem noi. Totusi sunt increzator ca ne vom pregati bine in aceasta perioada si vom aborda returul cu o alta atitudine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu